Kendrick Lamar - Swimming Pools [Türkçe Çeviri + Açıklamalı] - Eminem Turkey | Eminem Hakkında Haberler, Çeviriler, Videolar

Breaking

7 Eylül 2014

Kendrick Lamar - Swimming Pools [Türkçe Çeviri + Açıklamalı]



Tam anlamıyla şarkıyı anlamak için good kid, m.A.A.d city albümünü dinleyin, anlayarak dinleyin. Şarkı da Kendrick arkadaşları tarafından içmeye götürülüyor. Kendrick insanların neden içtiğini anlatıyor, kimisi keyiflenmek için, kimisi acılarını unutmak için. O da acıları için içiyor. İkinci verse'te vicdanıyla konuşuyor. Vicdanı ona içkiyi abartmamasını söylüyor. O ise dinlemeyip sarhoş oluyor, kafayı buluyor..

Şarkının skiti çok acı verici. İçtikten sonra arkadaşlarıyla birlikte arabaya biniyorlar. Kendrick sarhoş olduğu için onu eve bırabileceklerini söylüyor fakat kendisi kabul etmiyor. Tekrar plan yapıyorlar. Kendrick'e yapılanların hesabını sormak için olay yerine gidiyorlar, Kendrick'i pataklayanlar için o yere doğru gidiyorlar. Kendrick'i döven iki çete üyesini vuracaklardır (Sherane adlı bir kız yüzünden dayak yiyor bu arada). O iki çete üyesini vuruyorlar fakat yakın arkadaşlarından biri olan Dave, Kendrick'in ellerinin arasında can veriyor. Bu vicdan azabını sürekli Kendrick taşıyor. Albümü diğer şarkısı olan Sing About Me, I'm Dying of Thirst'da bu vicdan azabını dinliyorsunuz. Çeviri veya açıklamalarda hata olabilir, yorum atarak bildirebilirsiniz.

[Köprü (Bridge)]
Dök (iç) Dik kafaya (iç)
Otur (iç)  (iç)
Kendinden geç (veya sarhoş ol) (iç) Ayıl (iç)
Kendinden geçmiş (iç) Kendinden geçmiş (iç)

[Verse 1]
Büyüdüm hayatını içki şişelerinin ortasında yaşayan insanlarla
Dedemin altın şişesi vardı her gün yüzerdi sırtüstü Chicago'da
Bazıları içkinin verdiği hissi sever, bazıları da acılarını dindirmek istediği için içer
Bazıları ise popüler olarak ortama uyum sağlamak ister, bu da benim problemimdi *1
Karanlık odadayım, yüksek sesli melodiler, yakında adak (yemin) etmek istiyorum
Ama yine boku yiyeceğim, bardağımı dolduruyorum, kalabalığın ruh halini görebiliyorum
Dakikada bir değişiyor ve kayıt (plak) başa dönmeye devam ediyor
Bir yudum daha alıyorsun ardından bir yudum daha sonra birisi bana diyor ki;

[Nakarat]
"Zenci neden iki-üç dikişte bebek gibi oturuyorsun?
Sana nasıl içki içilir göstereceğim
Önce likörle dolu bir yüzme havuzu bulacaksın, sonra da dalacaksın
Likörle dolu bir yüzme havuzu bulacaksın, sonra da dalacaksın
Bir kaç şişe sallayıp, insanların kafasının güzel olmasını izleyeceğim
Tüm kızlar Baywatch (seksi cankurtaranların oynadığı bir yabancı dizi) oynamak istiyor
Likörle dolu bir yüzme havuzum var ve hepsi içine dalıyor
Likörle dolu bi' yüzme havuzu ve bende içine dalıyorum"

[Köprü (Bridge)]
Dök (iç) Dik kafaya (iç)
Otur (iç)  (iç)
Kendinden geç (veya sarhoş ol) (iç) Ayıl (iç)
Kendinden geçmiş (iç) Kendinden geçmiş (iç)

[Verse 2: Kendrick & kendisinin vicdanı]
Tamam, şimdi kulağını dört aç ve beni dinle Kendrick
Ben vicdanınım, beni dinlemezsen tarihe karışacaksın Kendrick
Biliyorum şu an iğrençsin ama seni zafere götürmeyi umuyorum Kendrick *2
Eğer bir yudum daha alırsam, zehirle boğulacağım kendi limitimi aşarak
Keyifli hissettiğimi düşünüyorum, onun gözlerindeki aşkı görebiliyorum hissettiklerini görebiliyorum
Özgürlüğüm bana bahşedilecek vodkanın zararları başladığında
Senden böyle yararlanıyorlar, bu bir ebeveyn nasihatı gibi
Anlaşılan yaptıklarınızdan etkilendim
En iyisini yaptığımı düşünüyordum ki birisi bana seslenene kadar:

[Nakarat]
"Zenci neden iki-üç dikişte bebek gibi oturuyorsun?
Sana nasıl içki içilir göstereceğim
Önce likörle dolu bir yüzme havuzu bulacaksın, sonra da dalacaksın
Likörle dolu bir yüzme havuzu bulacaksın, sonra da dalacaksın
Bir kaç şişe sallayıp, insanların kafasının güzel olmasını izleyeceğim
Tüm kızlar Baywatch oynamak istiyor
Likörle dolu bir yüzme havuzum var ve hepsi içine dalıyor
Likörle dolu bi' yüzme havuzu ve bende içine dalıyorum"

[Köprü (Bridge)]
Dök (iç) Dik kafaya (iç)
Otur (iç)  (iç)
Kendinden geç (veya sarhoş ol) (iç) Ayıl (iç)
Kendinden geçmiş (iç) Kendinden geçmiş (iç)

[Break]
Ben içiyorsam, sende içersin, bang
Bir kadeh, yüz yudum, bang
Dışarıdayız, akıyor musun bang?
İki kadeh, iki yüz yudum, bang

[Nakarat] + [Köprü]


(Sherane)

Aw adamım, bu kız beni nereye götürüyor..
bu kız beni nereye götürüyor..

Hayatımda sahip olduğum tüm yeni heveslerimin sebebi başarısızlıklarım
Ve ben açım, acılıyım, deli gibi büyüyorum
Söyle bana, bu dediklerim tanıdık mı?
Eğer öyleyse, sende benim gibisin
Alkol senin için bahane
Şişenin dibinde asıl kuvvet
Sonuna kadar iç
Esrarın en kuvvetlisi bu
Pencereyi açar açmaz içimde beni çürüten her şeyi dışarı salıyorum
Şakanı görüyorum
Neden gülüyorsun?
Kötü hissetmiyor musun?
Muhtemelen uykudayım
Ve asla ve asla uyanmayacağım
Ben Tanrıya güveniyorum fakat sadece yeteri kadar düşündüğüm zaman

[Skit] En önemli yer!
Bir kız için kankanı mı sattın? (Bkz: Sherane a.k.a Master Splinter's Daughter)
K-Dot, sen iyi misin, kan kardeşim? 
Şimdi onları indirebiliriz, evet onları indirebiliriz hemen oraya sür *3
Bu zenciler çok sağlam, süt çocuğu değiller
Yine eskisi gibi halledicez bu işi 
Ben beş el ateş edicem, onlar, onlar, zıt yönlerden kaçmaya başlayacak
Yakalayıp ateş edicez ve düşecekler
Ve kıçlarını tekmelicez bu iş bu kadar basit
Umarım Sherane kaltağıda dışarı çıkar da onun da kıçını tekmeleriz *4
Hey bekle, ben birilerini gördüm lan şuradalar 
(Araba kapısı açılır ve silah sesleri gelir)
Aha! Zencoları hallettik! K-Dot iyi misin?
L----, sen iyi misin? 
Evet kan kardeşim ben iyiyim, Dave, sen iyi misin?
Dave? Lan Dave bir şeyler söyle - Dave!?
Bu koca götlü zenciler kardeşimi öldürdüler! *5

AÇIKLAMALAR

*1 İnsanların içkiyi neden içtiğini anlatıyor basbayağı. Kimisi zevkten, kimisi de acılarından dolayı içer. Kendrick de acılarından dolayı içiyor..

*2 Kendrick'in vicdanı devreye giriyor. İçkiyi fazla kaçırmamasını istiyor, beni dinlersen adam ederim seni diyor. Ama Kendrick dinlemiyor, sarhoş oluyor.


*3 Plan yapıyorlar. Kendrick'i döven adamların topuğuna sıkmaya gidiyorlar. Olayı kısaca anlatayım. Bizim Kendrick, Sherane adlı bir kıza aşık oluyor. Sherane kendine onu bağlıyor vs. Bu sefer evine davet ediyor. Kendrick annesinin arabasını alıp gidiyor. Oraya gittiğinde Sherane'nin yanında iki adam duruyor. (Sherane a.k.a Master Splinter's Daughter şarkısında bu olayı konu almış dinlerseniz bu skiti daha iyi anlarsınız.. Yanındaki çete üyesi kuzeni bu arada.) İşte Kendrick tuzağa düşüyor. Bunun intikamını almaya gidecekler.


*4 
Plan yapıyorlar. Kendrick'i döven adamların topuğuna sıkmaya gidiyorlar. Olayı kısaca anlatayım. Bizim Kendrick, Sherane adlı bir kıza aşık oluyor. Sherane kendine onu bağlıyor vs. Bu sefer evine davet ediyor. Kendrick annesinin arabasını alıp gidiyor. Oraya gittiğinde Sherane'nin yanında iki adam duruyor. (Sherane a.k.a Master Splinter's Daughter şarkısında bu olayı konu almış dinlerseniz bu skiti daha iyi anlarsınız.. Yanındaki çete üyesi kuzeni bu arada.) İşte Kendrick tuzağa düşüyor. Bunun intikamını almaya gidecekler.

*5 O yere yakınlaştıklarında birilerini görüyorlar. O kişilerde onlar. Yaklaşıp araba kapısını açıp ateş ediyorlar. Bu iş bu kadar hallettik falan diyorlar. Herkes birbirine iyi misin diye sorarken, Dave'e iyi misin diyorlar, ses gelmiyor, sonra bakıyorlar ki Dave öldürüldü. Kendrick'in kollarında can veriyor. Bu vicdan azabı onu derinden yaralıyor. "Sing About Me, I'm Dying of Thirst" şarkısı bu ölümü konu alıyor onu dinleyin derim. 


Kısacası olayı anlayabileceğiniz kadarını anlattım. Bu albümün tamamını dinlerseniz olayı daha iyi kavrarsınız. Kendrick storytelling (hikaye anlatımı) harikası yaratmış cidden. 



1 yorum: